SHARING IS CARING :)

Tutorial : Hilangkan border gambar

2393 Silent View[s]

Mehiii~
Tak lehh tdo laa .. so Qis nak sambungg teach korang macam mane pulak nak hilangkan border gambar ! Macam yg korang nengok kat bawah ni haa .. Kan tomeyy je n kemas je nmpak bile border dah xdok kan kan kan ? :)



Bamoss kite belajauu k ? :D :) B) ;]

1. Dashboard > Design > Edit HTML > Tick expand widget templates

2. Tokan Ctrl + F serentak dan cari kod :

.post-body img, .post-body .tr-caption-container,

3. Cuba scroll bawah sikit korang kan nampak kod ni tau :


.BlogList .item-thumbnail img {

padding: $(image.border.small.size);

background: $(image.background.color);

border: 1px solid $(image.border.color);

-moz-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);

-webkit-box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);

box-shadow: 1px 1px 5px rgba(0, 0, 0, .1);



4. Jumpa kan ? Oke good ! Skang Nombo yg warna oren tu korang tukarkan dengan nombo 0 k?

5. So done ! Boleh la SAVE n tengokk menjadi ke tak k ?



Adioss !




2 00 Orang PotPet Kat Sini ツ:

SunnyFunny said...

wassalam . hai kak .
na tanya , macam ne na wutt nie eaaa ? faizah da wutt tapi ta menjadi . tolong ea ? =,=

Qis❀NurellyQis said...

Wassalam ツ
eh eh takkan ta jadi ?
Ayoyokk.. kompem semua nombor tu dah tukar jadi 0 ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...